تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به عنوان سال «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: امسال حرکت به سوی جهش تولید را شروع کرده ایم؛ آنچه امروز در این سالن تولید افتتاح شد، مربوط به رونق تولید بود که فعالیتهای مقدماتی و سرمایهگذاری آن از سال گذشته انجام شده بود و بنای افتتاح آن را هم در سال ۹۸ داشتیم که با شیوع بیماری کرونا میسر نشد.
وی گفت: همان گونه که همکاران ما برای رونق تولید برنامه و توفیقاتی داشته اند، برای جهش تولید در حوزههای مختلفی چون کشاورزی، صنعت و نیز بخش دارویی طرحهایی را در نظر دارند که امیدواریم در این زمینهها هم شاهد جهش تولید باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین مروی درخصوص نحوه حمایت آستان قدس از بخشهای خصوصی طی سال جاری با بیان اینکه برنامه اصلی آستان قدس در مسیر اشتغالزایی و حمایت از بخش خصوصی است، یادآور شد: ما در حوزههایی که بخش خصوصی جرات ورود و ریسک کردن ندارد، حاضر به ریسک کردن هستیم تا راه را برای حرکت بخش خصوصی باز کنیم.
تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: به محض ورود بخش خصوصی به این بخشهای پر ریسک و پرخطر، آستان قدس از آنها خارج خواهد شد؛ همان طور که رهبر معظم انقلاب سال گذشته در دیدار با کارآفرینان فرمودند که دستگاهها و نهادهای دولتی فعال در بخش اقتصادی نباید رقیب بخش خصوصی باشند؛ این شیوه و خطمشی ماست.
وی مهمترین هدف آستان قدس را ایجاد اشتغال بیشتر برشمرد و گفت: در هر نقطهای سرمایهگذاری به جای منفعت و سود بیشتر، اشتغال بیشتری ایجاد میکند، آستان قدس رضوی تمایل به دنبال کردن این مسیر را دارد. محور سیاست آستان قدس این است که اصل بر درآمدزایی محور نباشد، محور بر ایجاد اشتغال بیشتر است، هر چند درآمد کمتر باشد.
حجتالاسلام مروی همچنین اظهار کرد: آستان قدس خود را کمک و همراه بخش خصوصی میداند و در هر عرصهای از توان، امکانات، تجربیات و دانش برخورداریم، آن را در اختیار بخش خصوصی میگذاریم.
تولیت آستان قدس رضوی با ذکر مصداقی ادامه داد: در حوزه کشاورزی این رویه آستان قدس به خوبی در حال انجام است؛ دورههای آموزشی خوبی برای کشاورزان گذاشته و از مشورت برخوردار میشوند. ضمنا در مراحل برداشت و فروش محصولات مورد حمایت قرار میگیرند تا سود بیشتری عاید آنها شود.
وی افزود: در حوزههای دیگر هم رویه آستان قدس به همین شکل است؛ بنا داریم به خصوص در آن بخشهایی که بخش خصوصی قدرت مانور و نیز توان برقراری ارتباط و بازاریابی ندارد، یاریکننده و تسهیلگر مسیر حرکت و رشد آن باشیم و برای این بخش ایجاد بازار کنیم.